تبلیغات
کد متحرک سازی عنوان وب سایت
فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
اتاق بهداشت - تکنیک های آرامیدگی
به اتاق خانم بهداشت خوش آمدید. به دلیل به روز بودن از مطالب سایر صفحات هم دیدن فرمایید . متشکرم

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
تکنیکهای آرامیدگی :


✳️انتخاب یکی از این تکنیک ها و تمرین آن یک یا دو دقیقه به مدت چند روز  و حتی چند هفته شما را برای سخنرانی آماده می کند. در ابتدا از یک مکان آرام مثل منزل و روی صندلی راحتی برای تمرین کردن استفاده کنید. بعد از اینکه این کار را کردید در مرحله بعد در جاهایی که استرس بیشتری دارید مثل کلاس یا اتوبوس این تمرین را انجام دهید:

❇️از بینی نفس عمیق بکشید و از دهان بیرون بدهید. به حسی که موقع وارد کردن و خارج کردن هوا در بدن شما ایجاد می شود دقت کنید. وقتی هوا را بیرون می دهید اضطراب را هم بیرون بدهید.

❇️در خیال خود یک منظره آرامش بخش را تصور کنید. خود را در جایی تصور کنید که در شما احساس راحتی و آرامش ایجاد می کند. این مکان ممکن است ساحل دریا، جنگل یا حتی یک صندلی دسته دار راحت باشد. وقتی خود را در این منظره تصور کردید، اضطراب را رها کنید.

❇️عضلات خود را منقبض و منبسط کنید. با پاها شروع کنید، عضلات را سه ثانیه سفت کنید و سپس به آرامی آنها را شل کنید. در مرحله بعد عضلات قسمتهای بالاتر بدن را سفت کنید و استرس را رها کنید. به آرامش عضلات و حس عمیقی که به شما دست می دهد دقت کنید!

❇️به چیز های مثبت فکر کنید. به نگرانی تان فکر نکنید؛ چون ممکن است نگران تر شوید. فکر شما باید لذت بردن از سخنرانی باشد  که قرار است انجام دهید. اگر فکرسخنرانی دائم در ذهن شما می چرخد، اسم این حالت را هیجان بگذارید نه نگرانی!

❇️هیجان زیادی برای سخنرانی نداشته باشید. شما قادر هستید این کار را انجام دهید. بدانید که می توانید. به چیزهای مثبت فکر کنید.

❇️اگر افکار منفی مثل این فکر ” من نمی توانم این کار را انجام دهم” یا ” من از شدت نگرانی می میرم” به ذهن تان هجوم آورد به خودتان بگویید ” ایست” ! بعد به این افکار مثبت فکر کنید که ” من یاد گرفتم که سخنران خوبی باشم” یا  ” من می توانم نگرانی ام را کنترل کنم و به خوبی سخنرانی کنم”.


❇️تصور کنید که به خوبی سخنرانی کرده اید. تصور کنید که با اطمینان به طرف جایگاه سخنرانی می روید، متن سخنرانی را مرتب می کنید، به اطراف سالن نگاه می کنید و با صدای واضح، بلند و دوستانه به حاضرین خیر مقدم می گوئید. تصور کنید که مستقیماّ در چشم شنوندگان نگاه می کنید و با یک پیام قوی همه چیز را تمام می کنید.

❇️جسم تان را آماده کنید.
شب قبل از سخنرانی خوب بخوابید. در طی روز مقداری زیادی آب بخورید و قبل از سخنرانی غذای سبکی میل کنید.

❇️برخی افراد یک ساعت یا کمی قبل از سخنرانی به نرمش های سبک می پردازند. پیاده روی، یا برای اینکه از لحاظ بدنی فعالتر باشد، دویدن هم می تواند مفید باشد.  



طبقه بندی: مطالب بهداشتی و پزشکی،
برچسب ها: تکنیک سخنرانی، تکنیک ایجاد آرامش،

تاریخ : یکشنبه 11 مهر 1395 | 08:14 ق.ظ | نویسنده : منصوره بوجاران | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • لیونکس